Een belangrijk aspect van een huisstijl is dat deze consequent wordt doorgevoerd. En dat klinkt eenvoudiger dan het in de praktijk blijkt te zijn. Want strakke deadlines of nieuwe medewerkers kunnen ervoor zorgen dat er toch een afwijkende boodschap wordt gecommuniceerd.

Wat is een huisstijlhandboek?

Wij ontwerpen sinds 2005 logo's en huisstijlen voor kleine zelfstandigen tot grote MKB-bedrijven. Hoe groter je bedrijf is, hoe meer waarde een huisstijlhandboek (ook wel brandbook of huisstijlreglementenboek) oplevert. Zo'n huisstijlhandboek is een document waarin de uitgangspunten voor een consistent gebruik van de huisstijl staan beschreven. Je leest hierin de do's en don't voor het gebruik.

img/content/print-huisstijl-handboek.jpg

Wat staat er in een huisstijlhandboek?

De volgende onderdelen zijn vaak altijd opgenomen in een huisstijlboek:

  • Te gebruiken lettertypes (fonts) en regelafstand;
  • Te gebruiken kleurcodes in CMYK, PMS, RGB en hexidecimale waardes;
  • De manier waarop je logo gebruikt mag worden (marges, achtergrondkleur);
  • De foto's of visuals die passen bij de branding;
  • De tone-of-voice die gehanteerd wordt in uitingen (u of je, strict zakelijk of persoonlijk, etc).

Aanlevering van een huisstijlhandboek

Indien je door ons een huisstijlhandboek laat maken, leveren wij dat document standaard aan als certified PDF-bestand. Je kunt het hierdoor bij iedere drukker naar keuze laten drukken. Indien gewenst verzorgen wij het drukken en leveren we het door jou gewenste aantal exemplaren per post bij je af.

Bekijk onze huisstijlen »

Zin om samen te werken?

Vraag direct een vrijblijvende offerte aan

Offerte aanvragen

Nog meer te vertellen? We nemen altijd even contact op per e-mail of telefoon om te zorgen dat we op één lijn zitten.

Offerte verzenden