Met een e-mailcampagne – of eenvoudige e-marketing-nieuwsbrief – breng je jouw klanten op de hoogte van alle nieuwtjes omtrent je bedrijf. Dat klinkt zo heerlijk eenvoudig, maar we kennen alle moeilijkheden en knelpunten inmiddels al te goed: geen tijd, geen vrije handjes, geen ideeën of zelfs geen geloof in de eigen boodschap. De cijfers liegen er echter nooit om:

  • 66% van alle e-mailontvangers hebben het laatste jaar op zijn minst één online aankoop gedaan a.d.h.v een promotionele e-mail.
  • Waar dat op basis van toestemming gebeurd, geeft 77% van alle consumenten de voorkeur aan marketingcommunicatie via e-mail (t.o.v. andere methodes).
  • 82% van alle consumenten opent e-mailberichten die door bedrijven verstuurd zijn.
  • 91% van alle mensen bekijkt dagelijks zijn of haar mail.

(Bronnen: Salesforce.com en Hubspot.com.) 

Weg met die drempels

Het gekke is: als webbureau draaien wij er tegenwoordig bijna onze hand niet meer voor om. Maar vaak genoeg blijkt nog dat onze (nieuwe) klanten eigenlijk om een mooie oplossing verlegen zitten. Er zijn genoeg online applicaties die uitkomst kunnen bieden, maar op één of andere manier zijn er voor bedrijven nog altijd genoeg drempels om die stap niet te nemen. Ontbrekende kennis wat betreft techniek, marketing en vormgeving zijn veelgehoorde redenen. En dat terwijl het allemaal helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.

Merkbeleving en -verdieping

Doe je niets op het vlak van e-mailmarketing, dan ben je hoe dan ook een dief van je eigen portemonnee. Dat mag aan de hand van bovenstaande cijfers wel duidelijk zijn. Ook duidelijk is dat een e-mailnieuwsbrief een uiterst nuttige manier is om jouw (toekomstige) klanten te informeren over je bedrijf en expertises. Zo nu en dan een update versturen over hetgeen waar je goed in bent (een bekroond product, de snelle service) of trots op bent (een nieuw bedrijfspand, een 10-jarig bestaan of een baby), geeft verdieping aan je merk en laat je klanten weten dat je hun aandacht op waarde weet te schatten. Eens per maand of eens per jaar? Een verzorgde en aansprekende nieuwsbrief staat eigenlijk altijd professioneel.

Onze oplossing: 'HTML-Mailing'

Wij hebben daarom een compleet e-mailnieuwsbriefpakket dat we ter beschikking stellen, simpelweg HTML-Mailing. Wat je daarmee kunt?

  • Op een goedkope en laagdrempelige manier nieuwsbrieven versturen.
    Je hebt geen technische kennis nodig of hoeft je niet overmatig te verdiepen in de applicatie om een nieuwsbrief verstuurd te krijgen.
  • Je nieuwsbrieven eenvoudig voorzien van afbeeldingen, links en tekst.
    Afbeeldingen vinden of maken die iets toevoegen, dat is vaak een probleem. Gelukkig hebben we ook op dat vlak handige tips voor je.
  • Uitgebreide en overzichtelijk rapportages inzien.
    Krijg inzicht in jouw doelgroepen, waardoor je jouw producten nog beter kunt laten aansluiten op hun wensen en behoeftes.

HTML-Mailing

Kosten

Er zijn verschillende varianten die we je aan kunnen bieden, zoals betalen per maand, campagne of voor de komende jaren. Wij houden niet van verborgen kosten en de kosten voor het gebruik van HTML-Mailing zijn erg simpel: je betaalt alleen wanneer je een e-mail verstuurt naar meer dan vijf mensen. De omvang van je adressenbestand bepaalt dus de hoogte van je uitgaven. Helder en inzichtelijk.

Overzichtelijke rapporten

Een goed e-mailnieuwsbriefpakket houdt van elke verstuurde mailing een inzichtelijk rapport bij. Of het nu gaat om een campagne of één enkele nieuwsbrief. Via de rapportages van HTML-Mailing weet je dan ook precies hoeveel mensen er ondermeer:

  • Je nieuwsbrief geopend hebben (procentueel en individueel).
  • Je nieuwsbrief níet geopend hebben.
  • Door hebben geklikt naar jouw website.
  • Welke links of afbeeldingen aan hebben geklikt.
  • Hoe lang op een campagnepagina zijn geweest.
  • De e-mailing niet hebben gekregen (de zogenaamde bounces).

Zo weet je precies welke artikelen, afbeeldingen of links succesvol waren of juist niet, en kan je voor de volgende keer specifieke doelen op- of bijstellen.

Vormgeving, advies en andere services

We hebben standaard enkele goed geteste en gratis templates klaarstaan. Ook kunnen we een precies op jouw huisstijl afgestemd ontwerp maken. Nog belangrijker: zonder uitzondering denken we met je mee en staan we klaar met nuttige tips en advies waar je echt iets aan hebt. We helpen daarnaast graag bij het ontwikkelen van marketingcampagnes of bij het conceptmatig uitdenken van een jaarlijkse nieuwsbrief die aan alle kanten spettert. Grafische ondersteuning, fotografie of fotobewerking, redigeren van teksten, er zijn vele andere zaken waar wij je tevens in kunnen begeleiden of te hulp schieten.

Overtuigd geraakt?

Vraag dan direct een gratis demo-account aan en ga aan de slag! Of neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Gratis demo-account aanvragen »Contact opnemen »

Zin om samen te werken?

Vraag direct een vrijblijvende offerte aan

Offerte aanvragen

Nog meer te vertellen? We nemen altijd even contact op per e-mail of telefoon om te zorgen dat we op één lijn zitten.

Offerte verzenden