Nou ja, bij wijze van spreken. Na het opleveren van een online of mobiel product, begint in ieder geval eigenlijk de spannendste fase. Werkt alles naar behoren? Vinden de doelgroepen of persona's inderdaad hun weg zoals bedacht? Zijn alle (landings)pagina's optimaal vindbaar? Wordt de website of app organisatiebreed goed ontvangen? Er zijn veel vragen te bedenken waarop wat dat betreft niet zomaar een simpel antwoord gegeven kan worden. 

Betrokken blijven

Een website zo goed mogelijk van te voren testen is daarom verstandig, maar nog verstandiger is het voor ons om ook na een livegang – het moment dat een product door ons wordt opgeleverd en door iedereen online bekeken kan worden – betrokken te blijven. Om vragen te blijven stellen, siteonderdelen te (A/B-)testen, Google Analytics goed in te gaten te houden en mogelijk nog eens met de verschillende doelgroepen kritisch het eindproduct onder de loep te nemen.

Content first?

Content first, dat is het mooie beginsel dat bij het maken van elk webproduct komt kijken. Eerst de inhoud helemaal op orde hebben – inclusief de structuur en indeling, geheel afgestemd op alle doelgroepen – en daarna pas aan de slag. In 99,9% van de gevallen is dit echter een utopie. Vaak genoeg beginnen opdrachtgevers pas met 'vullen' van de website wanneer er eigenlijk al opleverd is. En soms is er gewoon geen tijd of financieel draagvlak voor om vooraf (of achteraf) gedegen doelgroepenonderzoek te doen. Waar het kan nemen wij onze klanten daarom zoveel mogelijk werk uit handen en staan we ze bij in alle overdenkingen. Maar ook dat is meestal een budgetkwestie.

Onderhoudscontracten

Om onze klanten tegemoet te komen in het opvangen van tijdrovende en technische taken, bieden wij ze no-nonsense, op maat gemaakte onderhoudscontracten aan. Het gaat dan o.a. om:

  • Advies m.b.t. structuur, inhoud, vormgeving en techniek;
  • Redigeren of schrijven van tekstuele content;
  • Plaatsen van nieuwsberichten of andere inhoud;
  • Creatie of bewerking van afbeeldingen of grafische elementen (headers, banners, call-to-actions, foto's);
  • Volledig vullen van een nieuwe website of internetapplicatie;
  • Ontwikkeling van landingspagina’s of andere uitbreidingen;
  • Testen van site-onderdelen en zoekmachine-optimalisatie;
  • Technische (beveiligings)aanpassingen aan website of CMS.

Voor de periode van telkens één jaar ondersteunen wij onze klanten in het onderhoud dat zij nodig hebben. De kleine lettertjes laten we daarbij weg, en ook zijn er géén stilzwijgende verlengingen.

De voordelen op een rij

Geen tijd? Niet zo'n tekstschrijver? Photoshop is abracadabra voor je? Gewoon geen zin? Prima. Wij staan voor je klaar. Maar er zijn ook praktische voordelen die bij een onderhoudscontract komen kijken:

  • We werken met gereduceerde tarieven: koop je meer uren in, dan wordt je reductie hoger. Deze korting loopt op tot 20% ten opzichte van ons normale uurtarief.
  • Je weet precies waar je aan toe bent: vooraf inzicht in de kosten, ondersteuning door één contactpersoon en duidelijke afspraken over de aanpassingen en verwerkingstijd.
  • De kwaliteit blijft gewaarborgd: de vormgeving en inhoud blijft in lijn met het ontwerp van je huisstijl en de website of applicatie blijft technisch up-to-date.
  • De vindbaarheid blijft geoptimaliseerd: in samenspraak met onze klanten houden wij Google Analytics goed in de gaten en geven we praktische tips op het gebied van zoekmachine-optimalisatie.
  • Een website die up-to-date is blijft interessant, zeker voor terugkerende bezoekers: meer bezoekersverkeer betekent mogelijk meer conversie en dus ook meer omzet.
  • Eén overzichtelijke factuur: betaal eenmalig voor alle onderhoudswerkzaamheden.

Vanzelfsprekend onderhoud, attente nazorg én (ongevraagd) advies

Een onderhoudscontract is praktisch voor beide partijen. In ons geval zijn we verzekerd van werk en inkomsten, en onze klanten profiteren langdurig en betaalbaar van onze expertises en ons advies. In het verleden hebben we het maar al te vaak mis zien gaan: die prachtige, goed doordachte website die is opgeleverd, binnen enkele maanden verwaterd en uit zijn context gerukt. Hoe dat kan? Gewoon, omdat toevallig de enige website-verantwoordelijke bij een bedrijf is weggegaan. Of nog simpeler, omdat er nooit echt tijd is om met zorg een applicatie te updaten. Zonde natuurlijk. Maar ook te voorkomen.

Ook zonder onderhoudscontract nemen wij daarom, waar het kan, de verantwoordelijkheid voor wat we hebben opgeleverd. Wat wij maken of bedenken, gaat ons altijd aan het hart. Vanzelfsprekend onderhoud (beveiligingsupdates en CMS-aanpassingen), attente nazorg (zo nu en dan een belletje om te vragen naar de stand van zaken) en advies (we houden je website, app of online applicatie altijd kritisch in de gaten), is voor ons dan ook aan de orde van elke dag.

Informeer naar alle mogelijkheden »

Zin om samen te werken?

Vraag direct een vrijblijvende offerte aan

Offerte aanvragen

Nog meer te vertellen? We nemen altijd even contact op per e-mail of telefoon om te zorgen dat we op één lijn zitten.

Offerte verzenden